joi, 9 iulie 2015

Vacanta la Roma - Piazza del popolo

Piața Poporului (Piazza del Popolo) este una dintre cele mai faimoase piețe din Roma, un punct de întâlnire important înca din antichitate, situat la intersectia marilor artere romane Via Flaminia și Via Cassia.
Numele pietei aminteste faptul ca a fost construita din banii poporului, spre a servi poporului, la fel cum serveste si biserica "Santa Maria del Popolo" aflată imediat lângă Poarta Flaminia.
Intrarea principala în piata se face prin Poarta Flaminia - existenta în Zidul de aparare Aurelian înca din anul 275. Poarta a fost reconstruita în secolului al 16-lea, pastrându-se de o parte si de alta coloanele antice care sustin statuile Sfinților Petru și Pavel. Diametral opus, piata este închisa de bisericile gemene Santa Maria dei Miracoli (1675-1679) şi Santa Maria di Montesanto (1662-1675).

Piata pastreaza pâna în zilele noastre aspectul neoclasic proiectat la începutul secolului 19 de catre arhitectul Giuseppe Valadier, cu Obeliscul Flaminio plasat în centru. Obeliscul are înaltimea de 24 metri, a fost construit în Egipt pe timpul faraonului Ramses II (~ 1303 î.Hr. - 1213 î.Hr.) si a fost adus la Roma de catre Împaratul Augustus în anul 10 î.Hr. Obeliscul a fost asezat pe un piedestal înalt de 12 metri si de jur împrejur a fost construita Fântâna Leilor (opera a arhitectului Martino Ferrabosco) . Din pacate, la începutul lunii iunie a.c. la fântâna se executau lucrari de restaurare.
Partea dreapta a pietei este închisa de Fântâna lui Neptun (statuia zeului este flancata de doi Tritoni). Partea sânga a pietei este închisa de Fântâna zeitei Roma (cu  Lupoaica ce-i hrăneşte pe Romulus şi Remus si cele doua statui simbolizând râurile Tibru si Aniene).
Un sir de scari duce direct pe terasa de pe Muntele Pincio, legând piata cu grădinile Villei Borghese.
Piata este astazi spatiu exclusiv pietonal, un loc în care artistii strazii obisnuiesc sa dea mici spectacole.

1. Frumoasa aceasta plimbare si gratuita pe deasupra! Tu ne dai mai multe informatii , decat un ghid profesionist.Multumesc!

2. Partea stanga este mult mai atragatoare, poate si din cauza ca se ajunge la explanada. Dimineata, la 7, piata arata impunator, in contextul in care este pustie.

1. :) când într-o dupa-amiaza am ajuns si în Piata Poporului, nu mi-au mai ajuns puterile sa urc spre esplanada, însa în ziua în care am vizitat Villa Borghese, am facut o lunga plimbare în parc si am admirat frumoasa priveliste peste Piata Poporului.
      Nici seara nu era lume prea multa ☺ cred ca din cauza ca lânga obelisc era unu cu chitara electrica si tare rau îl chinuia talentul :))

2. Chitaristul nu prea are succes la public. :)

3. ...și are vechime acolo - http://catalinfudulu.blogspot.ro/2012/10/sunete-ratacite-in-noapte.html

4. chitaristul din luna iunie 2015 nici la degetul mic nu-i ajungea, chitaristului pe care l-ai filmat tu! ☺☺☺

3. Frumoasa este calatoria impreuna cu tine!
    O seara placuta!

1. multumesc mult ☺
      Deasemenea, o seara cât mai agreabila!

4. Am reusit in seara asta sa imi fac mai mult timp sa stau pe laptop la hotel si tare m-am bucurat sa citesc ce ai povestit aici. M-am simtit parte din vizita voastra, imi place tare mult ca prezinti totul cu detalii interesante si ne faci partasi si pe noi la calatoriile voastre. :)

1. draga mea Raluca :) imi închipui ca Bogdan va aduce devreme în camera, pentru ca somnul lui dulce este acelasi, atât în vacanta cât si acasa :)
      Multumesc pentru comentariu :) Faci un spagat frumos, cu un picior pe Costa Brava si unui pe Roma :)

5. Dupa ce citesc ce scrii despre locurile pe care le vizitati am tendinta de a spune "am fost acolo"! :)
    Rasfoiesti (si) pentru mine nu doar file de istorie ci si file de legenda.
    Am senzatia ca Roma si Cairo ar putea fi... gemene - si in Cairo si in Roma se impletesc trecutul cu prezentul si cu legenda, parca mai mult decat in cazul altor orase vechi si foarte vechi.
    Seara linistita, noapte buna si zi minunata iti doresc!
    Pupici si imbratisari, cu drag, de la trei pentru doi. <3
    P.S. A plouat sanatos si aici, e racoare si e bineee! :)

1. :)) excelent! ai spus exact ceea ce-mi doream sa citesc :))) asa si doresc, ca cei care citesc sa aiba impresia ca au fost cu mine în acele locuri. Multumesc mult ♥
      Noapte buna îti doresc, deasemenea! pupici si îmbraisari <3
      PS: astazi si la noi a fost o zi placuta, cu temperaturi normale "omenesti" :)))

6. incerc sa-mi imaginez cum arata piata pe inserat, cat de elegante si impunatoare sunt cladirile, obeliscul, fantanile in lumina blanda a apusului de soare....cu siguranta imaginatia mea e saraca :))

minunata plimbare, pup draga mea draga, somn uspr! :*

1. tu esti o romantica, ai o fire visatoare, te stiu ;) Imaginatia ta este bogata si stiu sigur ca simti tot ceea ce scriu, doar esti draga mea draga :)
      pupici si îmbratisari ♥ Noapte buna!

7. Sa mă plimb cu tine prin Roma e întotdeauna o plăcere! ;))